Chiang Mai

Dag 11 t/m 14

Bekijk Thailand compleet op Madeliefje's reiskaart.

Op dag 11 Phitsanulok verlaten om richting Chiang Mai te gaan. Onderweg de insectenmarkt van Thung Kwian bezocht waar meelwormen, kakkerlakken, sprinkhanen, gedroogde kikkers e.d. werden verkocht, lekkere snack voor de thais. Vervolgens door de bergen heen gescheurd wat de chauffeur goed af ging. De wegen waren behoorlijk hobbelig (sommige zeuren werden er misselijk van, wij niet vonden het zelfs leuk)! Er kwam weer een lunch, eten doen ze hier veel, 3x per dag warm wel te verstaan. Ze blijven er ook nog redelijk slank bij en deze rijst+zooi doet zeker wonderen. Na het eten verder naar een juwelier (grootste ter wereld) waar van alles aangeschaft kon worden en waar pittige prijzen gevraagd werden. Vervolgens naar een handycrafts fabriekje, daar lieten ze ook zien hoe zijde gemaakt word uit de cocon van een rups. Dit was toch wel interessant, hier ook nog een paar dingetjes aangeschaft. Inmiddels was dit al in Chiang Mai, dichtbij het volgende luxe hotel waar we 3 nachten hebben verbleven en een mooi vooruitzicht was dat we geen wake up call hebben gekregen (hiep hiep hoera)!

In Chiang Mai dus twee hele dagen geen programma, dat hebben we zelf in elkaar gesmeed. 's Avonds uitgebreid gedineerd, lachen, we bestelden veel te veel, voor vier personen, maar dat krijg je als je niet precies weet wat je besteld. Ook de avondmarkt bezocht, waar je zeker voor 50% af kon dingen, dus leuke souveniers aangeschaft voor leuke prijsjes. De tweede dag een toer gedaan van een hele dag, waarin we een olifantenkamp hebben bezocht, een vlinder- en orchideeentuin en de optie om de 'longneks' te gaan bezoeken. Dames met allemaal ringen om hun nek. Geen zin om mensen te gaan kijken die zichzelf verminken, dus lekker geskipt en koffie gedronken op een terrasje bij een watervalletje.
Bij het olifantenkamp eerst op de foto gegaan met een stel olifanten, toen gekeken hoe ze gingen badderen en een leuke show gezien. Er zat een ware picasso onder de olifanten, hij schilderde met een kwastje in zijn slurf een olifant met een bloemetje.....
Een ritje op de olifant was het volgende avontuur, een hobbelige bedoening door rivier en wat ooit misschien de jungle was geweest. Na afloop met een ossenkar een stukje verderop gegaan en daarna op een bamboe vlot de rivier afgedreven. Als laatste nog naar de vlinder- en orchideeentuin geweest, onwijs veel mooie orchideeen gezien, de vlinders waren wat minder te vinden. Rond vier uur waren we weer terug en zijn Jimmy en mijn wegen in de avond gescheiden. Ik met het reisgezelschap socializen en Jimmy een thaise massage gehad.

Nu is het inmiddels alweer de 14e dag van onze trip. Om zes uur vanavond vertrekken we met de nachttrein naar Bangkok, om daar zeven uur in de ochtend aan te komen, ontbijtje te doen en verder te reizen richting Cha-Am. Voor Jimmy eindelijk het strand!! We hebben even gegoogled en er is behoorlijk wat te doen, dus we laten nog een keer van ons horen!