Kanchanabury - Ayutthaya

6e dag..........

Bekijk Thailand compleet op Madeliefje's reiskaart.

Wederom kwam de wake-up call erg vroeg en liet het ontbijt ons weinig meer keus dan toast met jam of vleeswaar of noodles, rijst en andere thaise kost. Gelukkig wel koffie en vers fruit, aan de vitamientjes gaat het niet liggen. Na anderhalf uur rijden koffie gedronken bij een benzinestation. Benzine kost hier 37 bath, dus nog geen euro, maar voor Thaise maatstaven is dit duur. Een pas afgestudeerde Thai verdiend rond de 300 euro per maand, 300 bath (7.50 euro) per dag is een normaal inkomen hier. Na veel rijstvelden te zijn gepasseerd en vele afbeeldingen van de koning en zijn consorten, kwamen we aan bij de koningstempel Wat Sri Saphet. Die afbeeldingen van de koning daar wordt je hier echt mee doodgegooid, bij dat theather in Bangkok moesten we zelfs gaan staan ter ere aan hem. Jimmy helemaal blij, haha! We besluiten de koningstempel te laten voor wat hij is, want we spotten een olifantendorp, wat ons leuker lijkt. Ik upload een foto van mijzelf met een olifant. Ik sta er flatteus op, maar niet heus, ik schrok me een hoedje toen 'ie opeens z'n slurf om m'n middel sloeg :-) Ik voeg toch ook een paar plaatjes van de omgeving bij, om een indruk te krijgen wat we hier zoal zien. Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand, behoorde eens tot de meest machtige steden in Zuid-Oost Azië en was bezaaid met tempels en paleizen. Tijdens de oorlog met Birma, in 1767, zijn er veel vernietigd, dit zul je op de foto's ook zien. De hele stad valt onder het werelderfgoed van UNESCO.

Na de lunch worden we afgezet bij het hotel. Weer totaal anders dan de vorige, deze ligt aan een rivier en een drukke straat. Het is nu ik deze blog entry schrijf drie uur 's middags en eigenlijk hebben we weinig zin om nog wat te gaan ondernemen. Misschien vanavond weer......

Morgen gaan we richting Khon Kaen, wederom zo'n 300 kilometer rijden. We laten snel weer wat van ons horen.

PS. We zijn blij met de leuke berichtjes die we van jullie krijgen!

Geplaatst door Madeliefje 14:03 Gearchiveerd in Thailand Reacties (0)

Talad Rotfai Mekon Station, River Kwai en Kanchanaburi

5e dag.......

Bekijk Thailand compleet op Madeliefje's reiskaart.

Half zeven op en na het ontbijt verlaten we Bangkok. De drukte richting de stad is enorm, iedereeen gaat rond deze tijd naar zijn werk. De eerste stop maken we bij Talad Rotfai Mekong station, waar een markt aan beide zijden van de spoorrails is opgebouwd. De spoorlijn staat volgebouwd met allerlei manden met fruit, groenten, uit geklapte parasols en er hangen luifels boven de rails. Wanneer er een trein passeert, wordt alles snel afgebouwd en kan de trein langs rijden. Jammer genoeg maken we dat niet mee, maar het is al een hele belevenis om over deze markt te lopen. Vervolgens gaan we door naar Damnoen Saduak voor een bezoek aan de grootste drijvende markt in Thailand. Eerst gaan we een stuk met een longtailboot, lekker verkoelend, want de temperatuur is alweer richting 36 graden gestegen. Het is vooral een toeristisch gebeuren, deze markt, in vergelijking met de eerdere markt, waar veel locals hun inkopen doen, Daar zie je ook bijvoorbeeld veel vlees en vis in de volle zon liggen, vast niet goed voor onze maagjes :-)
Na de drijvende markt gaan we verder richting Kachanaburi, waar we de 'Bridge over the river Kwai kunnen zien en de erebegraafplaats, waar ook veel nederlandse militairen liggen, die tijdens de 2e wereldoorlog gesneuveld zijn. Het was een optie om hierna nog een treinrit te maken over de Birma-spoorlijn, maar deze skippen we en zoeken we verkoeling in het stationnetje waar de rest van de groep weer zal arriveren. Tegen zessen arriveren we bij een prachtig resort in de bush-bush. Even verkoeling gezocht in het zwembad en een paar mooie foto's van de omgeving gemaakt, om vervolgens roomservice te bestellen en vroeg gaan slapen. Het is telkens vroeg dag en het slapen wil voor mij, Annet, nog niet zo heel erg lukken vanwege de warmte. Er is wel airco, maar in dit hotel maakt die behoorlijk wat herrie, dus laten we hem uit. Morgen weer vroeg op, om richting Ayutthaya te gaan, zo'n 300 km. rijden.

Geplaatst door Madeliefje 13:48 Gearchiveerd in Thailand Reacties (0)

Laatste dag in Bangkok

Chatuchakmarkt en Siam Niramit

Vandaag lekker uitgeslapen en na het ontbijt ons klaargemaakt om naar de Chatuchakmarkt te gaan. Na onderhandeling over de prijs er met de taxi heengegaan. Een knalroze, met een vriendelijke Thaise chauffeur die geen woord engels begreep, maar ons heelhuids afleverde op de plaats van bestemming, Een gigantische markt, waar we de hele dag wel hadden kunnen doorbrengen, maar na een paar uur hadden we het wel bekeken, Niet eens geld uitgegeven en weinig foto's gemaakt. De exotische dieren hebben we, op eekhoorns met kleertjes aan na, niet gezien, maar wel een paar gangpaden met puppies. Allerlei rassen, ook mijn eigen knuffel shih tzu zag ik regelmatig. Over kleertjes gesproken, winkeltjes vol met kleren voor honden, het is dat ik Joy niet voor paal wil laten lopen, anders had ik iets aangeschaft :-)

In het hotel gelunched en nu koffers inpakken en ons klaarmaken voor een 'must-see show' met diner. Geen idee wat we ervan moeten verwachten, maar we gaan het ervaren. Morgenochtend worden we om half 6 's ochtends gewekt en vertrekken we na het ontbijt richting de volgende bestemming.

Tot later!

Geplaatst door Madeliefje 1:37 Gearchiveerd in Thailand Reacties (3)

Bangkok

Nog twee dagen Bangkok.....

Vanochtend om half 7 werden we wakker gebeld, tijd om op te staan. Uitgebreid ontbijt en daarna met openbaar vervoer naar Chinatown gegaan, wat op zich al een hele belevenis was. Gelukkig niet zo druk als gisteren, anders hadden we er uren over gedaan om er te komen. Er schijnen 6 miljoen auto's in de stad te rijden, en dan de nodige tuktuks en heel veel scooters en motoren.

Eén van de gidsen, wiens naam ik nog niet ken, loopt voorop met een Hollandse vlag en wij daar als makke schapen achteraan. De tweede gids, Tan, loopt achteraan en samen proberen ze de groep van 22 man bij elkaar te houden. Lijkt me een behoorlijke klus, moet er eerlijk gezegd niet aan denken :-)
In Chinatown, ergens in Bangkok, eerst een chinese tempel bezocht. 90 % van de inwoners van Thailand is boedistisch, de rijken zorgen er voor de armen. In de tempel word regelmatig water en rijst uitgedeeld aan de armere bevolking en worden donaties gedaan door de rijken. Ook is er een soort ziekenhuis voor mensen die het niet kunnen betalen. In Thailand zijn geen sociale voorzieningen als je geen werk hebt.
Na de tempel lopen we door Chinatown, allemaal kleine kraampjes met van alles en nog wat. Je kunt er soms maar met twee personen naast elkaar lopen, zo smal is het. Op een gegeven moment worden we ook gewaarschuwd voor zakkenrollers, dus tas dicht tegen me aangedrukt :-)

Na het bezoek aan Chinatown stappen we in een longtailboot die ons over de rivier en de kanalen van de stad vaart. Ze noemen het wel eens de kanalen van Venetië, maar ik zie wel een behoorlijk contrast. Armoedige, gammele krotjes steken af tegen de skyline met grote, hoge gebouwen. Mensen zwemmen in het water, doen er hun was, enzovoort.... het doet me een beetje denken aan de backwaters van India, waar we hetzelfde hebben meegemaakt. Alleen zijn de mensen hier nog een stuk vriendelijker dan daar. Al kan het ook zijn dat ze gewoon vriendelijk lachen en er geen moer van verstaan ondertussen, want niet iedereen spreekt hier engels.

Na afloop, tegen de middag, nog even een winkelcentrum in geweest, een drankje gedaan in een Irish Pub en wat gegeten in het hotel.
De middag lekker even niets.... de warmte maakt je loom en het geeft me mooi even de tijd om foto's op de blog te zetten en wat te schrijven.

Morgen overdag hebben we geen programma en willen we naar de Chatuchakmarkt in een voorstad van Bangkok. Daar schijnen 6000 kramen te staan met de meest onvoorstelbare producten, naar het schijnt zelfs met exotische dieren. Dus camera mee en geld goed in de gaten houden, want ook hier schijnen zakkenrollers actief te zijn.

Tot snel!!!

PS. Ik zag dat op de fotogalerie de foto's van India door die van Thailand heen staan, geen idee of dat aan mijn pc ligt of aan travellerspoint, maar je kunt ergens 'Thailand' selecteren, zodat je alleen die foto's te zien krijgt.

Geplaatst door Madeliefje 15:14 Gearchiveerd in Thailand Reacties (1)

Bangkok

Big City ........

Na een vliegreis van 10 uur aangekomen in Bangkok, waar het zes uur later is. Dus in plaats van middernacht is het alweer 7 uur 's ochtends, dat is even wennen. Om twaalf uur staat de liggende Boedda al op het programma, maar deze skippen we, eerst even bijslapen. Wekker gezet op half vier, om vervolgens de omgeving wat te verkennen. Daarna naar Bangkok Sky Restaurant geweest, in de hoogste toren van de stad. Op de 77e etage een onwijs lekker internationaal en seafood buffet gehad en vervolgens op de 83e etage de stad bij nacht bekeken op een hoogte van 309 meter..... nog net geen hoogtevrees gekregen :-)
Behalve eten dus nog maar weinig gedaan... morgen een rondvaart door de kanalen van de stad en een bezoek aan Chinatown, ben benieuwd :-)

Geplaatst door Madeliefje 15:33 Gearchiveerd in Thailand Reacties (0)

(Berichten 6 - 10 uit 11) « Pagina 1 [2] 3 »